Tietosuojaseloste

PinnoitusTurku on Democol Oy:n aputoiminimi (Y:1593844-8). Näitä sopimusehtoja
sovelletaan PinnoitusTurun (Democol Oy) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. Democol Oy:n
välittämien palveluiden ja tuotteiden osalta sovelletaan myös kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä
sopimusehtoja. Democol Oy:llä on oikeus päivittää näitä sopimusehtoja ilman ennakkoilmoitusta.
Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka on luettavissa Democol Oy:n
kotisivuilta.
Democol Oy ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä
pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on Democol Oy
vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. PinnoitusTurku (Democol Oy) on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle
ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

  1. Asiakas ja tietosuoja
    PinnoitusTurku toivottaa tervetulleeksi kaikki yksityis- ja yritysasiakkaat. Kauppasuhteessa
    noudatetaan soveltuvaa Suomen ja EU:n lainsäädäntöä kuluttajakaupan, markkinoinnin ja mainonnan
    osalta. Yritysasiakkaiden ja Democol Oy:n välisessä kauppasopimuksessa noudatetaan ensisijaisesti
    näitä sopimusehtoja ja muilta osin Suomen kauppalakia.
    Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka
    sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti
    sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja
    sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.
    Asiakkaiden tiedot on tallennettu Democol Oy asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään
    asiakassuhteen ylläpitämiseen. Democol Oy:llä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia
    tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99)
    mukaisesti.
    Tietosuoja-asetuksen mukainen tietosuojaseloste on nähtävissä osoitteessa Democol Oy
    Tuotekatu 7, 21200 Raisio. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja
    tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä Democol Oy:n asiakaspalveluun. Yhteydenotot on
    tehtävä kirjallisena ja toimitettava allekirjoitettuina osoitteeseen: Democol Oy, Tuotekatu 7, 21200
    Raisio.
    Pinnoitusturku.fi -sivustolla käytetään evästeitä (eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen
    aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Pinnoitusturku.fi -sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja
    nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja
    henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka
    Pinnoitusturku.fi:n verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa pinnoitusturku.fi -sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet
    valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista tai
    poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista
    löytyy selaimen valmistajan ohjeista.
  2. Hinnasto
    Hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa vaan alv 24% lisätään tuotehintoihin kassalla. Hinnat eivät
    sisällä myöskään kuljetusmaksua ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä,
    tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen
    olemassaolo.
    Tarkastamme hinnat aina käsittelyhetkellä. Hinnan laskiessa korjaamme hinnat asiakkaan avoimeen
    tilaukseen. Toisaalta, jos tuotteen hinta nousee ennen tilauksen lähetystä, toimitamme ne
    alkuperäisellä hinnalla.
    Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen
    perusteella. Democol Oy tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta
    tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.
    Democol Oy pidättää oikeuden rajoittaa tuotteiden myyntiä poikkeuksellisen suurissa erissä. Democol
    Oy ei myy tuotteitaan tai palvelujaan jälleenmyytäväksi ellei jälleenmyynnistä ole erikseen kirjallisesti sovittu
    asiakkaan kanssa.
    Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty. K-18-tuotteiden tilaaminen vaatii
    syntymäajan luovuttamista Democol Oy:lle.
  3. Maksaminen
    Ajankohtaiset tiedot maksutavoista ja ajoista saa tiedustelemalla asiaa asiakaspalvelustamme. Huomioithan, että
    verkkomaksaminen (e-maksu) pankkitunnuksilla edellyttää asiakastilin muodostamista.
    Yritysasiakkailla on mahdollisuus hakea laskutusasiakkuutta yritysmyyntimme kautta. Lisätietoa saat
    joko sähköpostilla osoitteesta myynti@rhv.fi tai asiakaspalvelustamme.
    Maksutapoina Democol Oy käyttää laskua ja ennakkomaksua. Tilaukset voidaan maksaa myös pankki- ja luottokorteilla toimistollamme.
  4. Palauttaminen
    Asennettuja tuotteita ei ole mahdollisuus palauttaa.
    Palvelutuotteilla tai digitaalisella sisällöllä ei ole kuluttajansuojalain mukaisesti peruutusoikeutta, jos
    palvelu on kokonaan suoritettu tai digitaalisen sisällön toimittaminen sähköisesti on aloitettu sinun
    annettua suostumuksesi toimittamisen aloittamiseen ja jos peruutusoikeuden puuttumisesta on kerrottu
    ennakkoon.
  5. Takuu, tuki ja virhevastuu
    Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Olet velvollinen tutustumaan
    tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät
    käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta. Takuu
    kattaa pääsääntöisesti ainoastaan tuotteessa olevat valmistus- ja materiaalivirheet. Takuuaika on
    määritelty tuotetiedoissa.
    Takuukorjaus tehdään aina valmistajan tai maahantuojan takuuehtojen mukaisesti. Ohjaamme
    sinut ottamaan yhteyttä suoraan valmistajaan tai heidän huoltoyhtiöön, koska tämä nopeuttaa huoltoa
    ja on näin ollen sinun etusi mukaista. Voit aina toimittaa tuotteen myös Democol Oy myymälään.
    Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää. Osa Democol Oy:ssä myytävistä tuotteista joudutaan
    toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin
    arvioitu huoltoaika-arvio on noin 10-20 arkipäivää.
    Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset peritään kokonaisuudessaan sinulta, jos tuote on toimitettu
    selvästi aiheetta takuuhuoltoon. Democol Oy ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista
    vahingoista. Aiheettoman huollon kuluina peritään mahdolliset huoltoyhtiön kulut ja Democol Oy
    aiheutuneet kustannukset.
    Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun
    ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä
    noutamatta jätetty esine)
    Vastuu digitaalisista tallenteista määräytyy aina vaaranvastuun mukaisesti. Democol Oy ei ole
    vastuussa digitaaliselle medialle tallennetuista tiedoista tai ohjelmistoista vaaranvastuun
    ollessa asiakkaalla. Varmuuskopiointi on ostajan vastuulla. Varmuuskopiointi tulee suorittaa aina
    ennen huoltoprosessia. Tiedostojen pelastaminen vioittuneesta laitteesta on maksullinen lisäpalvelu.
    Democol Oy vastaa tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta, kun tuotteen takuu on päättynyt tai
    takuuta ei ole myönnetty. Lisätietoa saat sähköpostilla osoitteesta myynti@rhv.fi
  6. Reklamaatio
    Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –
    ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. Democol Oy pidättää
    oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.
    Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko
    sähköpostilla osoitteeseen myynti@rhv.fi tai kirjeenä Raisio toimipisteeseen.
    Reklamaatiohenkilöstö toimii suoraan johtoryhmän alaisuudessa. Henkilökunta konsultoi tarvittaessa
    johdon kanssa asiakkaan lähettämän reklamaation hoitamisessa. Myymälähenkilöstö ei käsittele
    reklamaatioita.
    Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä
    sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
    Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien
    kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Asiakas voi nostaa sopimuksen velkasuhteesta
    aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen Democol Oy:tä vastaan joko Democol Oy:n kotipaikan
    käräjäoikeudessa tai sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä
    hänellä on asuinpaikkansa. Jollei Asiakkaalla ole asuinpaikkaa Suomessa, riitaisuudet käsitellään
    Democol Oy:n kotipaikan käräjäoikeudessa.
    Asiamieskuluja ei korvata, koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta
    apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.
  7. Yritysasiakkaiden lisäehdot
    Democol Oy ei vastaa tuotteen ja/tai palvelun aiheuttamasta välittömästä tai välillisestä
    menetyksestä, vahingosta tai tulon menetyksestä. Democol Oy:n korvausvastuu rajoittuu aina
    näiden sopimusehtojen sisältöön. Tuotevirhevastuu rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan
    palauttamiseen käyttöhyödyllä vähennettynä.
    Yrityskäyttöön hankitun laitteen tai työn takuuaika määräytyy valmistajan takuuehtojen ja yritysten välisen sopimuksen mukaisesti, ja takuuajan päättyminen lopettaa Democol Oy:n vastuun. Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen
    muokkaamiseksi päättää takuun ja myyjän vastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.
    Democol Oy pidättää oikeuden ohjata yritysasiakkaat asioimaan suoraan valmistajan tai valmistajan
    valtuuttaman huoltoliikkeen kanssa. Lisätietoja huolloista voi pyytää Democol Oy:ltä
    Digitaaliselle medialle tallennettu data ja ohjelmistot ovat loppukäyttäjän vastuulla. Asiakas on
    vastuussa varmuuskopioiden ylläpitämisestä. Tiedostojen pelastaminen tuotteen vioittumisen jälkeen
    on maksullinen lisäpalvelu.
    Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun
    ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään.
    Democol Oy ei ole velvollinen täyttämään sopimusta, jos se kohtaa ylivoimaisen esteen, jota se
    ei voi kohtuudella voittaa. Democol Oy ei ole velvollinen korvaamaan asiakkaalle ylivoimaisen esteen
    kohdalla asiakkaalle aiheutuvaa vahinkoa tai kustannuksia, ja on oikeutettu purkamaan sopimuksen.
    Jättäessään tilauksen ja/tai tarjouspyynnön asiakas hyväksyy kiistattomasti Democol Oy:n
    sopimusehdot. Mahdollisia asiakkaan käyttämiä hankintasopimusehtoja ei noudateta niiden ollessa
    ristiriidassa Democol Oy:n sopimusehtojen kanssa.
    Democol Oy (PinnoitusTurku)
    Tuotekatu 7, 21200 Raisio
    010 328 5250
    myynti@rhv.fi
    www.rhv.fi